Oldalak

2011. április 11., hétfő

Tejlekvár, azaz tejes dolce vita

Egy bő két hete készítettem tejlekvárt, amit Facebookon már sokan megcsodáltak, a leggyakoribb kérdés az volt, hogy mi az a tejlekvár. És valahol jogosan... A tömör válaszom pedig annyi, hogy sokféle tejtermékből, jó hosszan főzött sűrű krém.

Valóban egy jó 2-2,5órán keresztül kell főzni, de közben lehet mindenféle mást is csinálni, mert elég egy 20percenként megkavarni. Van benne tejszín, tej, tejpor és sűrített tej a tejes hozzávalókból. Meg némi vanília, zselatin. Na de miből mennyi?

A tejlekvárral először Hedonism gasztroWAMP standján láttam, Ana pedig mondta, hogy a receptet már feltette az oldalára, de mivel azt hiszem nem írhatom le még egyszer a jogai miatt, ezért a receptet itt olvashatjátok.

És bár macerásnak tűnik, számolgatni kell, edényt kivenni, méricskélni, foglalkozni vele órákon át, miközben másra is van időm... ennek ellenére egyszerű, és finom :) Úgy tűnik mostanság ilyeneket készítek- lásd macaron, bonbon, pizzás csiga. 

Még valami: én tejport használtam, nem mandulát (azt meghagytam a macaronnak), amit egészen meglepő módon a szomszéd kisboltban kaptam, tök olcsón, habár elsőre elég gagyinak tűnt...gyorsan vettem is egy dupla adagot:)

És ugyan "bénázások" közepette nekem nem 30dkg lett a vége, hanem csak 23-25dkg (ezért túl sűrű lett), de így utólag azt gondolom, hogy nem is kell mérlegen méricskélni, csak figyelni és a főzési idő (2-2,5óra) lejárta után lekvárállagnál besűríteni a zselatinnal, majd üvegbe önteni. Legalábbis számomra ez egyszerűbb, mint az 
állandó méricske...

Nagyon nyerő gyerekeknél, felnőtteknél is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...