Oldalak

2011. március 21., hétfő

CsokiWamp

Nálam szerintem nem "sima" WAMP* és nem gasztroWAMP lesz ezentúl, hanem csokiwamp :) Tegnap ugyanis kint jártam a Millenárison. Karácsony óta ismét eljutottam a wampra, de rögtön a gasztrorésszel indítottam...és fejeztem is be :) A hagyományos szekcióba csak éppen "belesétáltam". Na jó, mert jöttek értem, de valójában nem akartam tovább fájdítani a szívemet...mert ilyen helyeken leginkább csak bámészkodom. Hosszabb ideig érlelődik bennem, ha szeretnék venni pl. egy táskát. Nem döntöm el pikk-pakk. Jó, kivéve, ha Karácsonykor még valakinek hiányzik egy-egy ajándék...
Szóval megvettem a kis csokikáimat, amit aztán hazahoztam megosztani mással is:) Pedig ott terveztem behabzsolni őket, de nem volt szívem, mert tudtam, hogy isteni finomak, muszáj másnak is adnom ebből a boldogságból:) És aztán a bonbonokról álmodtam. De tényleg. Reggel arra ébredtem, hogy az jár a fejemben, hogy milyeneket is ettem és hogy milyen finomak voltak! Csak kár, hogy elfogyott :(

Na de milyen finomak is voltak?

Hedonismnál beszereztem egy triót, amiben volt maracujás-pezsgős, pisztáciás-marcipános és rumos diós bonbon. Meg mellé egy zacskó kandírozott citromhéjat, hogy az itthoni bonbonokba, trüffelekbe is legyen mit pakolni :) Ja, és egy zacskó vajkaramellát. Rohamosan fogy!:) Láttam még tejlekvárt, ami nagyon megfogott, de most ki kellett bírnom, hogy nem veszem meg. Cserébe megpróbálom itthon elkészíteni majd :)

Keserédestől a kedvencemet, a maracujás-marcipános bonbont vettem és egy olyat, amit még nem kóstoltam: epres-pezsgőset. Egyébként nekik 30 féle bonbonjuk van, amint most az új képeslapról láttam. Ebből én személy szerint 11 fajtát kósoltam "csak", ahogy gyorsan összeszámoltam. Hiába, megvannak a kedvenceim :) Na ki találja ki a fentiekből? Igen, a gyümölcsös-marcipánosak nálam a tuti befutók!!!:) De azért majd rágyúrok a többire is.

Végül, de nem utoljára a Pelle-Molnár Kézműves Bonbontól hoztam egy belga sörös, egy vaníliás-mákos és egy tejcsokis-levendulás trüffelt. Utóbbira inkább nem mondom, hogy milyen kifejezést használt a kóstolótársam, aki nagyon utálja a levendulát és a nagymamákra emlékezteti... De egyébként ízlett neki, és nekem is! Csak az illatával (neki szag) volt gondban...

A ChocoMe is kint volt, tényleg gyönyörű, álomszép tábla csokoládékkal, de még mindig nem volt szívem kiadni 1500forintot egy tízdekás tábláért. Habár majdnem ugyanennyibe kerül 10dkg kézzel készített bonbon is.. utóbbi szerintem "kicsit több" pepecseléssel. Szenzációs a chocome-ötlet, az tény. Még nem kóstoltam, az is tény. Valaki szerint nem annyira finom, mint amennyi a marketing és az ára. De ezt egyszer letesztelném magam is.

Az a helyzet, hogy nagyon vissza kellett fognom magam, de így is egy bő órán belül elfogytak a csokik. És annyira finomak voltak, hogy....most is elolvadok, ha a tegnap este kóstolt ízekre gondolok. Aki még nem evett hazai kézműves bonbont, az minél előbb pótolja. Egyre több a csokoládémanufaktúrák száma, biztos, hogy mindenki megtalálja a kedvencét...már ha tud választani.

Ja igen, és tegnap végre sikerült beszerezni spaklit, ma megyek kenőkésért, és a kertből kibányászok egy nagyobb márványlapot és remélem akkor már itthon is fogok tudni kísérletezni a márványlapos temperálással és mindenféle finom csokikkal:)

Két cikk a csokoládé temperálásáról a desszert.eu és a Praliné Paradicsom tolmácsolásában.

És egy videó bonbonkészítésről (szilikonformában), de ezt a Zöldpötty Facebook oldalára már belinkeltem.

Hamarosan jönnek a házi csokikalandjaim is! Akit érdekel, kövesse a Zöldpöttyöt Facebookon, vagy itt a honlapon válhat még "követővé" a jobb oldali sávban klikkelgetve:)

*WAsárnapi Művész Piac

A WAMP és a Pelle-Molnár Kézműves Bonbon képei saját honlapjukról, a Keserédes logó a melange.blogter.hu-ról, a Hedonsim fotója pedig a tulajtól, a videó pedig youtube-ról származnak.

2 megjegyzés:

Wichmann Anna írta...

Örülünk, hogy jöttél! Köszönjük a bókokat. Érdekes egy csokiforma használat ez a videón.

Zöldpötty írta...

Én is örülök, hogy végre kijutottam :)
Azon a videón, amit a Facebookra linkeltem be, van még a videó elején plusz 2perc, ahol a bonbonkészítés "elejét" is megmutatják... Az szerintem jó videó, nézd meg! (aztán nyilatkozz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...