Oldalak

2011. június 24., péntek

Sárgaborsókrém főzelék

Kaptam egy jó kis sárgaborsókrém leves receptet. Amiből én sárgaborsókrém főzeléket csináltam. Ugyan sose imádtam ezt, de nem volt vele semmi bajom. Úgy döntöttem nekiállok, kaptam inputnak egy kis kolbit is bele, úgyhogy nem volt visszaút:) 

Anyukám szerint ez téli kaja, de mondtam neki, hogy nincs téli meg nyári:) De oké, abban igaza van, hogy ilyenkor az idényzöldségekből kell főzni és nem holmi száraz borsóból:) Majd a többi ilyen lesz, de a kivétel erősíti a szabályt. 

Na tehát kell hozzá alaplé. Nekem nincs sajna mélyhűtőm, úgyhogy nem tudom ott előre készen tárolni zacsiban/dobozban. Gyorsan csináltam egyet, amiért majd biztos mindenki megkövez, de egy húsleveskockával "bolondított" forró vizet kell elképzelni csupán. 
Igazából ezt menet közben is megcsinálhattam volna, és akkor eggyel kevesebb edényt maszatolok össze:)


És akkor a hozzávalók, kb felhasználási sorrendben:
egy kis házivaj
1 fej lila/vöröshagyma
2-3 l alaplé
500g sárgaborsó
2-3 pici csípős vagy sima kolbi
1 nagy pohár joghurt
só, bors
őrölt római kömény (tudom, a link egészet mutat, de van belőle őrölt is)

A vajon megpirítom a hagymát, felöntöm alaplével, majd bele a sárgaborsó. Sózom, borsozom. Ha megpuhult, akkor botmixerrel egy picit összeturmixolom. Ekkor láttam, hogy ez nem leves lesz, hanem főzelék:) Én azt hittem kb 5perc alatt megpuhul amúgy, de volt vagy fél óra. Lehet, hogy célszerűbb lett volna beáztatni előtte. Na mindegy. Szóval belekarikázom a kolbit, teszek bele ízlés szerint római köményt és koriandert. Kicsit hagyom puhulni, majd bele a joghurt/tejföl. Picit rottyantok rajta, megkóstolom, utánafűszerezem, ha kell, és már kész is van:) 

A hozzávalókat és a receptötletet köszönöm a Csemegposta- Kézműves Magyar Élelmiszerek boltjának

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...