Oldalak

2011. június 23., csütörtök

Sült túrótorta

Tegnap túrótortát sütöttem. A múltkor valahol ettünk ilyet, és muszáj volt elkérni a receptet. Ki is próbáltam: hát mit mondjak, nagyon finom lett:) Egy kis friss málnával, vagy lekvárral még jobb. Egyszerű a recept, csak aztán sokáig kell sütni. 
Melegen még nagyon omlós, puha volt, kiskanalas mutatvány. De ma reggelre már picit jobban összeállt, és kézzel ehető volt a szelet:)
Sült túrótorta saját készítésű csereszenyelekvárral 
Hozzávalók: 
12dkg vaj
5-6 tojás 
500g krémsajt/ricotta (én mascarpone-val csináltam, mert nem kaptam ricottát)
25dkg (nád)cukor
75dkg túró
1csomag vaníliás pudingpor (a főzős)
2ek étkezési keményítő
+pici zsemlemorzsa/liszt a kiszóráshoz

Tojásokat szétválasztom.
Sárgájához: vaj+cukor= habosra keverem. Majd hozzá a túró, a sajtkrém és a pudingpor.
Fehérjébe egy csipet sót teszek, kemény habbá verem. Hozzáforgatom krémhez, majd elkeverem benne óvatosan az étk.keményítőt. 
Én egy kerek tortaformába öntöttem, de ez nyilván mindegy. A formát kivajazom, zsemlemorzsával kiszórom. Tészta bele és mehet a 170fokos (alsó-felső) sütőbe. Kb 1,5óráig sütöm.
Ennyi!

A teteje 15-20perc után barna lett, ekkor kezdtem el gondolkozni, hogy lehet, hogy le kellett volna takarjam alufóliával egy darabig? Úgy hagytam és nem égett oda szerencsére, de aggódtam. 
Van, aki szerint jobb lett volna az elején letakarni? 

Ja, és miközben sült, FŐZTEM mást. Igen, csupa nagybetűvel, mert én inkább csak sütni szoktam:) De mivel sütis vagyok, ezért fordított sorrendben kerülnek a blogra a dolgok: előbb a desszert, aztán a főétel:)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...