Oldalak

2011. szeptember 21., szerda

Aromaguide a Ludwig Múzeumban

Egy érdekes projekt kezdődött ma a Ludwig Múzeumban. Pontosabban fogalmazva nem is ma, hanem már tél óta szerveződik, de a lényegi része ma indult el. Délután 4-kor volt az AROMAGUIDE projekt megnyitója és a héten tart. Hogy pontosan mi is ez? 
A Téreltérítés Munkacsoport  az ún Sick Museum Syndrome-ra (SMS) fejlesztett ki egy "ellenszert". Az SMS magyarul Múzeumi Betegség Szindrómát takar, melyek nagy kiállítóterekben fordulnak elő. Tünetei lehetnek: káprázat, idegenségérzet, bágyadtság, dezorientáltság, szorongás, audiovizuális csömör, stb. Ennek kiküszöbölésére fejlesztették kis az Aromaguide-ot. Ez egy speciális, múzeumi látogatás közben a fejen hordható eszköz, melyre speciális illóolajkeveréket csepegtettek, mellyel a tünetek enyhíthetőek. A keverék a nárd illóolajon (Nardostachys jatamansi) alapul, pontos összetevőit és arányait Feller Adrienne dolgozta ki, aki Magyarországon a(z egyik) legismertebb aromaterapeuta, és egyben a PanArom Aromaterapeuta Iskola vezetője is.  
Feller Adrienne az Aromaguide-dal
Bűvészkedés az aromaguide-dal
A rövid megnyitón én is részt vettem, majd felszerelkezve a hordozható Aromaguide-dal máris mentem a 3. emeletre az Édentől Keletre című kiállítást megtekinteni, majd a 2-ra a Moholy-Nagy kiállításra, aztán még bepillogtunk az 1.emeletre is. Érdekes élmény volt, mert csak néha éreztem az illatot, néha mást éreztem (pl. croissant:), de határozottan érdekes és jó élmény volt annak ellenére, hogy nem annyira szeretem a nárd olajat. 
A további részletek a Téreltérítés Munkacsoport honlapján olvasható, ahol korábbi projektjeik is megtekinthetők.

Menjetek, élvezzétek, nézelődjetek! :)


A sárga SMS kép a terelterites.org honlapról van, a többi saját fotó. 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...